Sidor

onsdag 20 juli 2011

Skålen!

Här är resultatet av knytandet med alla snören! En klumpig liten makraméskål, som min mamma förälskade sig i och fick. Jag tycker den är rätt ful men ändå fin på nåt vis. Skulle vara roligt att prova igen fast med en lite skirare tråd, kanske yllegarn. Egentligen skulle man ha tunnare hampatråd och knyta så att det tjocka repet under "försvann", men nu blev det inte så. Som jag skrev i förra inlägget gör det ju inte alltid något att det ser hemmagjort ut (i det här fallet hemmagjort av ett barn, haha). Inte behövde jag några 70 snören heller, så nu har jag en hel hög med snören som jag kan använda när jag ska öva vidare på denna spännande teknik.

Jag måste säga att jag tycker det är ganska fascinerande att man kan bygga tredimensionella prylar bara med hjälp av snören, rep och knutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar