Sidor

fredag 15 juli 2011

Allt man vill är ju att sticka......

Många har sagt mig att de har svårt med stickningen på sommaren. Att det inte blir något, för att de inte hinner. Jag har aldrig förstått. Men nu börjar jag förstå! Kanske inte just sommarrelaterat egentligen, utan för att jag jobbar 80% och pluggar 150%, vilket lämnar väldigt lite tid till stickningen. Vägen till jobbet är en 100-meters-promenad och plugget är på distans, så ingen tunnelbanestickning heller.

Men ikväll åker vi iväg till Smålands skogar, jag och karln, och då ska jag förhoppningsvis inte göra någonting annat än att sticka klart mina triangelmönstrade vantar och dricka ett eller annat glas vin.

Hur gör ni som både har barn och heltidsarbete?

(Bilden är från Mefjärd i Stockholms skärgård där vi var förra helgen, och den är tagen av min sambo.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar