Sidor

tisdag 26 juli 2011

Angående att snöa in

Jag tänkte på det när jag skrev om strumpor igår: I de stickbloggar jag läser så verkar det som att jag inte är ensam om att snöa in på att sticka vissa grejer gång på gång... Vissa älskar vantar, andra mössor, en tredje spetssjalar, och så vidare. Och så finns det en del saker som man aldrig ens försökt sig på att sticka. Just sjalar är en sån grej för mig. Det verkar väldigt populärt men jag har inte gjort något mer avancerat än att virka ett par sjalar baserade på rutor. Det blir också fint men det hade varit roligt att sticka en spetssjal. Ska nog surfa in på Ravelry när jag har lite "sticktid" över för att se om jag hittar något fint mönster! Förhoppningsvis kommer sjalen att visa sig här i bloggen inom kortare tid än ett halvår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar